Já jsem zvědavej, kde vezmou materiál na baterie, až budou chtít nahradit všechna auta. Jo a taky sem zvědavej, kde vezmou tolik elektřiny. Asi se bude dobíjet jen ve větrných a slunečných dnech.
Odpovědět0 0
Získají zpátky 95% materiálu. Paráda. Jenže to se týká jen baterek, které se podaří sesbírat a dovézt k recyklaci. Plus se neříká, co k tomu spotřebují za další chemii, ani kolik energie a lidské práce stojí to posbírat, přivézt, rozebrat a zkrátka zrecyklovat. REcyklace není řešení, ale šidítko pro duši plýtvače.. Je fajn, že mám zbytečný výrobek s pendrek životností.. ono se to pak zrecykluje, jů já jsem zelený.. Ne, takhle to nefunguje. Jediný opravdu šetrný výrobek je ten, co nebyl vyroben.
Odpovědět1 0
"Jenže to se týká jen baterek, které se podaří sesbírat a dovézt k recyklaci."
Něco mi říká, že vzhledem k tomu, jakou obrovskou cenu mají materiály ve vysloužilých baterkách, tak se lidé budou předhánět v tom, aby se to té recyklaci nevyhnulo. Tohle se přeci nedá srovnávat s tužkovými baterkami do dálkového ovládání.
"Je fajn, že mám zbytečný výrobek s pendrek životností"
Až na výjimky vozů, které najedou půl milionu km, i NMC baterky podle všeho míří životností do zhruba těch sfér, která odpovídá životnosti vozu (nepodcení-li se teplotní management, což je bohužel stále skutečností některých vozů).
"Plus se neříká, co k tomu spotřebují za další chemii, ani kolik energie a lidské práce stojí to posbírat, přivézt, rozebrat a zkrátka zrecyklovat."
Tak ono snad asi nikdo nepředpokládá, že to bude 100% zelené. Ale bude-li to o něco lepší než těžba a levnější, tak i to je aspoň trochu úspěch. Nejdřív byla problémem těžba a všecko by vyřešila údajně neexistující recyklace. Když se ukáže, že recyklace existuje a už se provádí, tak se vytáhne její malá efektivita. Když se zjistí, že je efektivita vysoká, tak se zase vytáhne něco nového... Nějak to potřebujeme dostat na lepší úroveň. Ty technologie samy z nebe nespadnou a levnými a ekologičtějšími se jen tak nestanou.
Odpovědět2 0
Podla info, co su verejne dostupne, tak to je pokrocilejsi startup,ktory zhana peniaze na dalsiu fazu. Tipujem, ze tych 95% je laboratorna hodnota a nie realne a bez problemov masovo dostupna.
Fandim tomu(potrebujeme to) a dufam, ze sa im to podari rozbehat masovo tak aby to nebolo eneregeticky narocne.
Uvidime o par rokov.
Ina cneviem preco sa vsade tato sprava spomina, kedze Fordovych 50 miliov je z celeho balika dost nizka suma.
Odpovědět0 0
tak lepší to recyklovat kdy firma tvrdí že je recyklovatelnost 95%
...ehmmm + nějaká chemie a další pracovní síla...
no dejme tomu že jsme s tou ekologíí na reálných 70% zelené pro naši planetu
ale pořád lepší než vyrábět pořád nové baterky,
když budeš potřebovat v autě vyměnit baterku tak stará se vyhodí na skládku a nic se s ní dělat nebude tzn že ekologie 0%
a 100% vyrobených baterek = 100% toxického šrotu na konci životnosti???
sry ale raději to zrecyklovat aspoň nějak sice jen částečně ekologicky, než to nechat někde jen ležet a kupit na sebe poměrem co auto to hřebíček do rakve naší planetě
Odpovědět3 0
Jo, naprostá pravda. Jenže zelení podávají recyklaci jako řešení. ne jako o pár let odložení totálního průšvihu. Navíc tohle je zástupný problém. Primární problém je moc lidiček. A jediným řešením je tak 50 let důsledně natahovat gumičku. (pravda, pak greenpiss vytáhne strašlivé fotky ryb, dusích se v prezervativu...)
Odpovědět0 0